Schaakclub Hoogeveen

Interne competitie 2019-2020

Terug naar de hoofdpagina Interne competitie of archief interne

Algemeen

De interne competitie is verdeeld in 3 perioden van 11 ronden. We spelen in 2 groepen van ongeveer gelijke grootte volgens systeem Boon.
Aan het eind van een periode degraderen in principe de laatste 3 en promoveren de hoogste 3 van de tweede groep, tenzij dat er meer of minder moeten worden dordat de groepsgrootte toe- of afneemt.
Nieuwe leden beginnen in de laagste groep, tenzij duidelijk is door eerdere prestaties bij andere clubs of tijdens de eerste kennismaking dat plaatsing in een hogere groep gerechtvaardigd is.

Door de Covid-19 pandemie is de competitie vanaf half maart 2020 stilgelegd en niet meer hervat.

Puntentelling

Partijresultaten Niet gespeeld
winst 5 afgemeld 2
remise 3 regl. Winst 5
verlies 1 regl. Verlies 0
acl* 3,5 afwezig z.k. 0
oneven 4

acl = afwezig voor club, externe partij

Per periode wordt bij de behaalde score nog 11 punten bijgeteld voor de 1e groep en deze periodetotalen worden weer opgeteld tot een eindranglijst. De hoogste op die lijst is clubkampioen.

Bij gelijk eindigen beslist in de periodestand de SB-score, in de eindstand de plaats in de laatste periode.

Uitslagen en standen

Eindstand interne competitie 2019-2020

Eerste periode onderbroken van oktober 2020 t/m april 2021

Uitslagen eerste periode