Eggersman 75 jaar KNSB-lid

Gouden erespeld KNSB voor Eggersman
Gouden erespeld KNSB

Op 27 mei 2014 heeft Thijs Eggersman de gouden erespeld van de KNSB ontvangen. Hij is op zijn 18e lid geworden van een schaakvereniging en omdat hij binnenkort zijn 93e verjaardag zal vieren en al 75 jaar actief schaaklid is, heeft de KNSB hem de gouden erespeld toegekend.

Vlak voor het begin van zijn wekelijkse wedstrijd op de club sloop zijn familie met kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen de zaal binnen. Dit tot grote verbazing van Thijs. Voorzitter Marc Snuverink speldde hem vervolgens het gouden ereteken van de KNSB op. Marc memoreerde daarbij dat Thijs nog steeds een van de trouwste leden is die zelden een clubavond overslaat.

Daarna werd dit in familiekring gevierd in de kantine. Toen de familie weer vertrokken was, kwam Thijs natuurlijk weer terug in de speelzaal. Niet meer om de competitiepartij te spelen, daarvoor was de concentratie wel te ver afgezakt, maar voor een vriendschappelijk potje is Thijs altijd te vinden.